הקשבה..
הבנתי שאני, בעצם אף פעם, לא מבין באמת את הכוונה של אחרים.
שמתי לב שבהרבה פעמים, אני רוצה להתבטא, ובעצם לא באמת מקשיב. גם לא לעצמי.
הבנתי שתקשורת היא כלי עיקרי על מנת להיות אפקטיבי.
ושהקשבה מהווה אחוז גבוה מהתקשורת שלי, וכנראה לא בדיוק הצטיינתי בזה..
התחלתי לשאול את עצמי, במה אני ממוקד, והאם זה במשהו שאני בחרתי וגם לכמה זמן..
הבנתי שאני כמעט ולא משקיע במיומנויות הקשבה, למרות שהן חשובות כמעט בכל תחום בחיים.
כולנו הרי רוצים שיבינו אותנו, אבל חשוב קודם לנסות להבין אחרים, ורק אח"כ להיות מובנים.
לכן, כדי לתקשר עם מישהו, באופן אפקטיבי, אני חייב קודם להבין את הצד השני.
החלטתי לאמץ גישה אפקטיבית, שבה אני מקשיב, במטרה להבין את הצד השני.
הבנתי שמול משפחתי, חשוב מאוד שאקשיב ואבין באמת מה הם מרגישים ומה הם צריכים, במקום לרצות קודם לפתור בעיות.
בהקשבה בעצם חשוב דבר אחד, להבין את הצד השני וזו המטרה.
תמיד כשאני מקשיב למישהו יש לי אחריות להאזין ויש לי תפקיד.
רק אם אדע ואבין באמת, אז אוכל לעזור לו.
הגשר הכי גדול ללב של מישהו זה להבין.
הבנתי שלגבי הקשבה אמפטית נדרש:
הבנתי שאני, בעצם אף פעם, לא מבין באמת את הכוונה של אחרים.
שמתי לב שבהרבה פעמים, אני רוצה להתבטא, ובעצם לא באמת מקשיב. גם לא לעצמי.
הבנתי שתקשורת היא כלי עיקרי על מנת להיות אפקטיבי.
ושהקשבה מהווה אחוז גבוה מהתקשורת שלי, וכנראה לא בדיוק הצטיינתי בזה..
התחלתי לשאול את עצמי, במה אני ממוקד, והאם זה במשהו שאני בחרתי וגם לכמה זמן..
הבנתי שאני כמעט ולא משקיע במיומנויות הקשבה, למרות שהן חשובות כמעט בכל תחום בחיים.
כולנו הרי רוצים שיבינו אותנו, אבל חשוב קודם לנסות להבין אחרים, ורק אח"כ להיות מובנים.
לכן, כדי לתקשר עם מישהו, באופן אפקטיבי, אני חייב קודם להבין את הצד השני.
החלטתי לאמץ גישה אפקטיבית, שבה אני מקשיב, במטרה להבין את הצד השני.
הבנתי שמול משפחתי, חשוב מאוד שאקשיב ואבין באמת מה הם מרגישים ומה הם צריכים, במקום לרצות קודם לפתור בעיות.
בהקשבה בעצם חשוב דבר אחד, להבין את הצד השני וזו המטרה.
תמיד כשאני מקשיב למישהו יש לי אחריות להאזין ויש לי תפקיד.
רק אם אדע ואבין באמת, אז אוכל לעזור לו.
הגשר הכי גדול ללב של מישהו זה להבין.
הבנתי שלגבי הקשבה אמפטית נדרש:
1. לתת את המקום לבן השיח, להיות קשוב וסבלני.
2. לשים פוקוס על "מה הוא אומר" ולא על מה אני רוצה לומר.
3. אין מקום לדעות שלי - להניח אותן בצד, לא להתנהל מתוך מעורבות אישית.
4. יש מקום לשוני - לאפשר מרחב בטוח ללא שיפוטיות.
5. לעשות שימוש בטכניקת שיקוף - חזרה מדוייקת על מה שנאמר - שיקוף תכנים / שיקוף רגשות.
6. אמפטיה - היכולת ללבוש את בגדיו של האחר.
לא נדרש לדבר עם מישהו הרבה זמן, אפשר רק דקה אבל להיות רק איתו.
הבנתי שאנשים בעצם עושים עסקים עם מי שגורם להם להרגיש טוב.
החלטתי ליישם ולתרגל הקשבה אמפטית מתוך כוונה להבין.
2. לשים פוקוס על "מה הוא אומר" ולא על מה אני רוצה לומר.
3. אין מקום לדעות שלי - להניח אותן בצד, לא להתנהל מתוך מעורבות אישית.
4. יש מקום לשוני - לאפשר מרחב בטוח ללא שיפוטיות.
5. לעשות שימוש בטכניקת שיקוף - חזרה מדוייקת על מה שנאמר - שיקוף תכנים / שיקוף רגשות.
6. אמפטיה - היכולת ללבוש את בגדיו של האחר.
לא נדרש לדבר עם מישהו הרבה זמן, אפשר רק דקה אבל להיות רק איתו.
הבנתי שאנשים בעצם עושים עסקים עם מי שגורם להם להרגיש טוב.
החלטתי ליישם ולתרגל הקשבה אמפטית מתוך כוונה להבין.
ולחתור להביא ערך ותרומה בכל נקודת מגע.
הרצאה ששינתה לי את דרך החשיבה. על איך מנהיגים גדולים מעוררים השראה ופעולה. הרצאה חשובה מאוד של סיימון סינק. הנה הקישור: https://www.youtube.com/watch?v=qp0HIF3SfI4&t=36s
התובנות שלי מההרצאה:
1. מעגל הזהב: מדוע? איך? מה? (מבפנים לבחוץ). מעטים האנשים או הארגונים שיודעים מדוע הם עושים זאת.
2. במדוע הכוונה היא מה התכלית שלכם? מה הסיבה שלכם? מה האמונה שלכם? מדוע הארגון שלכם קיים? למה אתם קמים בבוקר? למה למישהו צריך להיות אכפת?
3. האנשים והארגונים המנהיגים, פועלים מבפנים החוצה : מדוע-איך-מה?
4. אנשים לא קונים מה אתה עושה הם קונים את הסיבה שאתה עושה זאת.
5. המטרה היא לא לעשות עסקים עם כל מי שצריך את מה שיש לכם. המטרה היא לעשות עסקים עם אנשים שמאמינים במה שאתם מאמינים.
6. המטרה אינה לשכור אנשים שצריכים את העבודה, אלא לשכור אנשים שמאמינים במה שאתם מאמינים.
7. אם אתם מדברים על מה שאתם מאמינים, אתם תמשכו אליכם את אלו שמאמינים במה שאתם מאמינים.
8. למה זה חשוב למשוך אותם? בגלל חוק הפצת החדשנות: 2.5% הראשונים של האוכלוסייה, הם החדשנים. 13.5% הבאים של האוכלוסייה, הם המאמצים המוקדמים. 34% הבאים, הם הרוב המוקדם. 34% הם הרוב המאחר, ולאחר מכן הנגררים, שהם 16%.
9. כולנו נמצאים במקומות שונים בזמנים שונים בסקלה זו.
10. החוק אומר, שאם נרצה הצלחה כלל שווקית או הפצת רעיון כלל שווקית, לא ניתן להגיע אליה, עד שנגיע לנקודת המפנה, בין 15% ל - 18% חדירה. ובנקודה זו המערכת משתנה.
11. הרוב המקדים לא ינסה כלום, עד שמישהו אחר ינסה זאת לפניהם. והחדשנים והמאמצים המוקדמים, הם מרגישים בנוח לבצע החלטות בטן והחלטות אינטואיטביות, המונעות מאמונותיהם לגבי העולם, ולא רק מהמוצרים הזמינים. הם עושים זאת וקונים ראשונים בשביל עצמם.
12. מה שאנחנו עושים, מראה במה אנחנו מאמינים.
13. אנשים יעשו דברים שמעידים על מה שהם מאמינים בו.
13. אנשים יעשו דברים שמעידים על מה שהם מאמינים בו.
14. אלו שמנהיגים מעוררים אותנו לפעולה. אנחנו הולכים אחריהם, לא בגלל שאנו חייבים, אלא בגלל שאנו רוצים. אנו הולכים אחרים לא בשבילם אלא בשבילנו.
15. אלו שמתחילים עם "למה". יש להם את היכולת לעורר את אלו שסובבים אותם, או למצוא אחרים שיעוררו אותם.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה